Ştiai că măslinele sunt bogate în vitamine şi în minerale? Verzi sau negre, ele conţin grăsimi mononesaturate, care reduc nivelul colesterolului în sânge. Spre deosebire de măslinele verzi, cele negre au un conţinut mai ridicat de grăsimi şi de potasiu. De asemenea, măslinele negre au mai multe calorii: 230/100 g, faţă de 140/100 g, în cazul celor verzi. Măslinele, verzi sau negre, conservate în saramură sunt indicate în hipotensiune, precum şi pentru stimularea poftei de mâncare. Specialiştii recomandă ca ele să fie consumate cu precauţie de cei care suferă de hipertensiune, obezitate, diabet, gastroenterocolită etc.

 


  • Pregătire:30 min
  • Porții:1 tavă
  • Gătire:30 min
  • Timp total:1 h
  • Categorie:placinte, antreuri
Ingrediente
Pentru aluat
● 500 g făină
● 1 ou
● 200 g smântână
● 1 praf de sare
● apă
 
Pentru umplutură
● 50 g măsline fără
sâmburi
● 150 g şuncă presată
● 50 g mozzarella
● 1 ardei gras
● pătrunjel
● 6 linguri suc de roşii
Mod de preparare
Combini smântâna cu oul, apoi încorporezi treptat făina amestecată cu sarea şi începi să frămânţi. Torni apă călduţă cât să obţii un aluat care nu se prinde de mâini. Îl laşi 15 minute să se odihnească.
 
Feliezi măslinele şi tai mărunt ardeiul. Întinzi o foaie subţire din aluat, pe care o ungi cu suc de roşii. Aşezi feliile de şuncă, presari ardeiul, măslinele şi pătrunjel tocat. La final, presari mozzarella rasă şi rulezi plăcinta strâns. O aşezi în tava tapetată şi o ţii la cuptor până când se rumeneşte uşor.
 
FOTO: PROFIMEDIA
Loading...