Alimente bogate în calciu

1 oua de prepelita jpg jpeg

Este necesar s─â consumi alimente bogate ├«n calciu pentru ├«nt─ârirea oaselor. Sistemul osos este o structur─â complex─â legat─â prin ligamente, tendoane ┼či cartilaje. Acesta particip─â la ├«ndeplinirea mai multor func┼úii importante din organism, principalul s─âu rol fiind de a oferi sprijin ┼či mobilitate corpului, pentru ca acesta s─â-┼či poat─â ├«ndeplini nenum─âratele activit─â┼úi.

├Än plus, sistemul osos joac─â un rol vital ├«n produc┼úia de eritrocite ┼či leucocite ┼či ├«n depozitarea unei cantit─â┼úi mari de nutrien┼úi.

├Äns─â oasele sunt expuse unui num─âr mare de factori care le pot deteriora. Prin urmare, putem dezvolta diverse boli complexe ┼či greu de tratat, care ne diminueaz─â calitatea vie┼úii.

Din fericire, afec┼úiunile sistemului osos pot fi prevenite prin men┼úinerea unui stil de via┼ú─â s─ân─âtos ┼či prin m─ârirea aportului anumitor alimente care ajut─â la ├«nt─ârirea oaselor.

Întrucât este un subiect interesant pentru multe persoane, astăzi îţi prezentăm 8 alimente bogate în calciu benefice pentru sistemul osos.

Iat─â care sunt ele!

1. Ou─âle sunt alimente bogate ├«n calciu ce ajut─â la ├«nt─ârirea oaselor Ou─âle sunt alimente bogate ├«n calciu Ou─âle sunt printre cele mai bune op┼úiuni pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii oaselor. Pe l├óng─â vitamine ┼či minerale, acestea con┼úin ┼či aminoacizi esen┼úiali.

G─âlbenu┼čul con┼úine o cantitate considerabil─â de calciu, contribuind la p─âstrarea densit─â┼úii oaselor. ├Äns─â cea mai mare concentra┼úie a acestui mineral se g─âse┼čte ├«n cojile de ou. De┼či acestea nu au un gust prea pl─âcut, po┼úi s─â le macini ┼či s─â le adaugi ├«n diverse re┼úete.

2. Spanacul

Pe l├óng─â faptul c─â este o surs─â semnificativ─â de antioxidan┼úi, spanacul este ┼či una dintre legumele cele mai bogate ├«n calciu.

O por┼úie de 100 g de spanac proasp─ât (├«n jur de 3 c─âni) con┼úine 210 mg de calciu. ├Äns─â aceast─â cantitate poate ajunge la 158 mg dup─â ce ├«l g─âte┼čti.

Cel mai bine este s─â adaugi spanac crud ├«n smootie-uri ┼či salate pentru a te bucura de toate beneficiile pe care le ofer─â aceast─â legum─â.

3. Pe┼čtele

Pe┼čtele este unul dintre cele mai bune alimente bogate ├«n calciu

Pe┼čtele gras este un aliment foarte complex care ajut─â la ├«nt─ârirea oaselor deoarece con┼úine calciu ┼či vitamina D. Ace┼čti nutrien┼úi esen┼úiali men┼úin densitatea oaselor ┼či previn deteriorarea prematur─â a ligamentelor ┼či a tendoanelor.

Totodat─â, pe┼čtele gras este una dintre principalele surse de acizi gra┼či omega 3. Aceste gr─âsimi s─ân─âtoase combat inflama┼úiile ┼či ├«mb─âtr├ónirea prematur─â. Cele mai bune op┼úiuni sunt:

Sardinele

Somonul

Heringul

Codul

Tonul

4. Laptele de soia

Laptele de soia este o alternativ─â excelent─â a laptelui de vac─â. Acest aliment este bogat ├«n acizi gra┼či esen┼úiali, proteine ┼či fibre, nutrien┼úi care ofer─â numeroase beneficii.

├Än plus, laptele de soia con┼úine o concentra┼úie ridicat─â de calciu pe care organismul ├«l absoarbe mai u┼čor datorit─â con┼úinutului de fitoestrogeni ai acestui aliment.

Laptele de soia este unul dintre cele mai recomandate alimente pentru femeile aflate la menopauz─â, deoarece ┼úine sub control simptomele acesteia ┼či previne pierderea densit─â┼úii osoase.

5. Ceapa

Ceapa este unul dintre cele mai bune alimente bogate în calciu

Acest aliment gustos ┼či s─ârac ├«n calorii este folosit de zeci de ani pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii organismului. Ceapa con┼úine vitamine, oligoelemente ┼či aminoacizi care contribuie la ├«nt─ârirea oaselor ┼či a articula┼úiilor.

Calciul, dar ┼či antioxidan┼úii din compozi┼úia cepei ajut─â la prevenirea deterior─ârii premature a oaselor ┼či reduce riscul de osteoporoz─â.

6. N─âutul

N─âutul este o leguminoas─â s─ârac─â ├«n calorii, care ofer─â ├«ntre 130 ┼či 134 mg de calciu la 100 g (o jum─âtate de can─â). Inclus ├«ntr-o diet─â echilibrat─â, acest aliment ├«nt─âre┼čte oasele ┼či scade riscul de probleme inflamatorii.

7. Brânza

Brânza este unul dintre cele mai bune alimente bogate în calciu

Fiind un produs lactat, br├ónza este o surs─â important─â de calciu. Aceasta ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului osos ┼či previne deteriorarea sa prematur─â.

Nu trebuie s─â uit─âm ├«ns─â c─â br├ónza este bogat─â ├«n gr─âsimi ┼či calorii, drept pentru care nu este recomandat s─â o consumi prea des.

8. Iaurtul

Iaurtul nu poate lipsi de pe lista celor mai s─ân─âtoase alimente bogate ├«n calciu ┼či vitamina D, doi nutrien┼úi care, dup─â cum bine ┼čtim, sunt esen┼úiali pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii oaselor.

O por┼úie de iaurt degresat poate oferi p├ón─â la 30% din doza zilnic─â recomandat─â de calciu. ├Än plus, acest aliment con┼úine ┼či probiotice, drept pentru care ajut─â la refacerea florei intestinale.

Vrei s─â ├«┼úi men┼úii oasele s─ân─âtoase? Adaug─â ├«n diet─â aceste alimente bogate ├«n calciu ┼či ofer─â-i organismului unul dintre cei mai importan┼úi nutrien┼úi pentru ├«nt─ârirea sistemului osos. 



Recente

salata de vinete shutterstock 1789607375 jpg
afinata shutterstock 1163799046 jpg
tarator supa de iaurt cu castraveti shutterstock 685307626 jpg
cirese 1 advertorial jpeg
panna cotta caise shutterstock 288283781 jpg
plachie de pește shutterstock 529239796 jpg
salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg