Alimentele sunt o sursă de fericire. Cum învingi depresia mâncând

4 iaurt jpg jpeg

În lupta organismului cu stresul se pot produce dezechilibre cu consecinţe grave asupra stării de sănătate, mai ales dacă stresul se manifestă pe termen lung. Unele dintre aceste consecinţe sunt anumite forme de depresie. Vestea bună este că şi împotriva acestei boli se poate lupta prin alimentaţie, iar unele alimente sunt o adevărată sursă de fericire.

Doctorul Codruţ Ţuţu, specialist în acupunctură şi apifitoterapie, susţine că împotriva stresului şi a depresiei de mare ajutor sunt neurotransmiţătorii, dintre care cel mai cunoscut este „serotonina, care înlătură anxietatea şi depresia şi accentuează sentimentele pozitive. De aceea, este supranumit şi «hormonul fericirii»“.

Carnea de curcan stimulează secreţia de seretonină, denumit şi hormonul fericirii. Prepară şi tu această reţetă de Curcan la cuptor cu sos de iaurt

Carnea de curcan stimulează secreţia de seretonină, denumit şi hormonul fericirii. Prepară şi tu această reţetă de Curcan la cuptor cu sos de iaurt

1 profimedia 0173620547 jpg jpeg

Alimentele care ajută în depresie, pentru că stimulează secreţia de serotonină, sunt: peştele şi fructele de mare, carnea de vită, de pui şi de curcan, albuşul, iaurtul, chefirul, brânzeturile, legumele verzi, bananele şi tofu. Doctorul Codruţ Ţuţu recomandă ca zahărul rafinat, făinoasele, alimentele prăjte sau procesate să fie consumate în cantităţi cât mai mici. De asemenea, specialistul atrage atenţia asupra beneficiilor rapide şi consistente ale mierii, polenului şi ceaiului de ghimbir în această afecţiune.

Antricot de viţel în stil mexican

2 shutterstock 671734936 jpg jpeg

Medicul precizează că în cazul depresiei nu se impune un regim alimentar la fel de strict ca în cazul altor afecţiuni, dar este destul de categoric referitor la „excitanţii sistemului nervos, cum sunt cafeaua, ceaiul negru sau verde şi cacaua, care trebuie consumaţi în cantităţi foarte mici sau chiar evitaţi în anumite situaţii“. Toate aceste alimente, numite alcaloizi, provoacă o secreţie bruscă de neurotransmiţători care, după un interval scurt de timp, conduc la epuizarea şi la blocarea neuronilor care îi produc.

O dietă echilibrată trebuie să conţină legume şi fructe, dar să includă şi ceaiul de rooibos, care conţine antioxidanţi puternici (polifenoli), ce ajută la menţinerea echilibrului chimic din organism, înlăturând pericolul apariţiei depresiei.

Baghetă cu tofu la cuptor

3 profimedia 0322160953 jpg jpeg

FOTO: Shutterstock



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg