Un aliment este neperisabil atunci când are durate de valabilitate şi de depozitare lungi. În această perioadă, cât timp te afli acasă, ai nevoie de nutrimente pe care le vei lua din carne şi cereale, inclusiv din fructe şi legume, chiar dacă nu în forma lor crudă, proaspătă. Vestea bună este că te poţi bucura în continuare de ceea ce pofteşti, având în vedere lista de cumpărături de mai jos.

În cazul în care ai rămas fără curent, iar alimentele au stat mai mult de câteva ore la peste cinci grade Celsius, verifică textura acestora. Atât timp cât sunt încă îngheţate, alimentele se află în siguranţă pentru a putea fi ulterior consumate. Lasă uşa frigiderului închisă deoarece, la temperatura camerei, bacteriile se pot înmulţi foarte uşor. 

În cel mai rău scenariu, persoanele care locuiesc în zone predispuse la inundaţii, cel mai sigur este să se aprovizioneze cu conserve, şi nu cu borcane cu alimente deoarece sigiliile conservelor se păstrează intact comparativ cu cele ale borcanelor. 

Într-o perioadă de criză, te poţi gândi că nevoile de bază sunt cele care primează, în detrimentul preferinţelor şi dorinţelor. Însă, dacă îţi propui să construieşti un plan corect, atunci vei vedea că există o varietate de alimente şi nutrimente din care să alegi”, explică cercetători americani, specializaţi în alimentaţie. 

Nu uita de etichetă, este important să o citeşti înainte de a te gândi că este un produs neperisabil. 

Lista de cumpărături trebuie să conţină nevoile tale şi a celor dragi pentru micul dejun, pentru prânz şi pentru cină, pe lângă micile gustări. Ai nevoie de proteine, de fructe şi legume şi de grăsimi sănătoase. 


Listă cu alimente neperisabile 
 

  • Boabe uscate de fasole sau fasole conservată 
  • Unt de arahide 
  • Legume şi fructe uscate 
  • Biscuiţi (crackers) cu făină integrală, cereale sau seminţe 
  • Peşte şi pui conservate în pungă de retort 
  • Carne congelată 
  • Pizza congelată 
  • Popcorn
  • Nuci şi seminţe
  • Apa
  • Lapte pudră 
  • Suplimentele 
  • Citrice (lămâie, grepfrut, portocală) nu foarte coapte 
  • Cereale integrale 
  • Condimente 
  • Orez 
  • Paste făinoase
  • Quinoa
  • Formulă de lapte 
  • Legume şi fructe conservate 
  • Carne uscată de vită 
  • Batoane cu cereale şi fructe uscate 
  • Supa conservată, cu conţinut scăzut de sodiu
  • Legume şi fructe congelate 
  • Unt
  • Ulei
  • Fulgi de ovăz
  • Sos de tomate 
  • Brânză tare 
  • Cutie de lapte pasteurizat sau de suc 

În ceea ce priveşte produsele conservate, bogate în sodiu, o soluţie ar fi spălarea acestora foarte bine astfel încât să se elimine cea mai mare parte din cantitatea de sodiu. 

Foto: Shutterstock.com

 

Vezi şi Cum să eviţi risipa alimentară. Sfaturi de la Jamie Oliver

Loading...