Toamna are o recoltă bogată în fructe şi legume. Consumul regulat al acestora vă poate creşte imunitatea ferindu-te astfel de răcelile şi virozele sezonului rece. Rafturile supermarketurilor şi mesele din piaţă abundă în fructe şi legume proaspete.

 

În oferta de la unul dintre magazinele preferate din România, veţi găsi fructe şi legume proaspete livrate chiar de la producători locali. Reprezentanţii supermarketului spun că au colaborări cu peste 150 de producători locali care deţin certificarea internaţională Global G.A.P. Datorită acestor colaborări, un procent mare din fructele şi legumele disponibile la Piaţa Lidl provine de la fermierii români. Castraveţi, ridichi, salată, ceapă verde, roşii, dovlecei, ardei, vinete, gulii, porumb, varză şi morcovi sunt doar o parte din legumele provenite din surse locale. Lista este completată şi de fructe: mere, pere, prune, struguri, caise, cireşe, gutui, piersici, nectarine, căpşuni sau pepene.

Fructe de toamnă

Mere - deşi sunt disponibile pe tot parcursul anului, merele sunt culese toamna, iar acesta este anotimpul în care ne putem bucura de gustul lor autentic. Merele conţin antioxidanţi şi vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar. Majoritatea substanţelor nutritive şi vitaminelor sunt se regăsesc în coaja merelor. Aceasta este şi o sursă de fibre care poate contribui la scăderea colesterolului.

Recomandăm să consumi mărul cu coajă pentru a putea profita de toate beneficiile acestuia.

Pere - La nivel internaţional sunt cultivate peste 100 de soiuri de pere. Acestea sunt bogate în fibre, vitamine şi antioxidanţi. Nutrienţii din pere sunt benefici pentru tratarea inflamaţiilor şi ajută la funcţionarea normală a tractului digestiv. Mai mult, perele ajută şi la pierderea în greutate.

La fel ca şi în cazul merelor, perele trebuie să fie consumate cu coajă deoarece aceasta conţine de patru ori mai mulţi fitonutrienţi decât miezul.

Struguri - Peste 60 de soiuri de struguri cu arome şi parfumuri diferite ne încântă simţurile în fiecare toamnă. Printre principalele beneficii ale strugurilor se numără: reducerea riscului de constipaţie, ajută la scăderea tensiunii arteriale, ameliorarea simptomelor alergiilor şi menţinerea sănătăţii ochilor.

Strugurii pot fi consumaţi ca atare, dar şi sub formă de suc (must).

Prune - aceste fructe pot fi consumate atât proaspete cât şi uscate. Ambele variante au numeroase beneficii. Prunele sunt bogate în antioxidanţi şi sunt recomandate pentru constipaţie, pentru a reduce cantitatea zahărului din sânge şi pentru reducerea tensiunii arteriale.

Prunele sunt uşor de adăugat la dietă deoarece pot fi consumate ca atare, dar şi în diverse reţetele culinare.

Legume de toamnă

Dovleacul şi dovleceii - aceste legume sunt asociate mai mereu cu toamna. Bostanul este una dintre vedetele anotimpului, acesta putând fi consumat sub mai multe forme.

Dovleacul are un conţinut bogat în vitamina A şi are beneficii pentru prostată şi ajută la îmbunătăţirea tensiunii arteriale. Totodată, dovleacul conţine betacaroten.

Sfecla roşie - este bogată în vitamina C şi în nitraţi. Consumul de sfeclă ajută la scăderea tensiunii arteriale. Totodată, sfecla roşie are proprietăţi antiinflamatorii. Sfecla poate fi consumată în salate, ciorbe, risotto, dar şi sub formă de murătură. Sucul de sfeclă este unul foarte aromat şi gustos, fiind de multe ori asociat cu sucul altor fructe.

Varză de Bruxelles - deşi este originară din Belgia, varza de Bruxelles este tot mai întâlnită pe rafturile magazinelor româneşti. Varza este o sursă bună de fier, care va ajuta organismul să formeze celulele roşii din sânge. Totodată, varza de Bruxelles conţine vitamina C şi K, aceasta din urmă contribuind la sănătatea oaselor.

Conopida - este o sursă foarte bună pentru vitamina C şi K, având beneficii antiinflamatorii. Acidul folic pe care îl conţine o recomandă femeilor care vor să conceapă un copil, deoarece acesta împiedică dezvoltarea unor afecţiuni la sistemul nervos al fătului.

Conopida are un conţinut redus de carbohidraţi, fapt care o transformă într-o legumă foarte folosită şi diete.

Ciuperci - chiar dacă acestea pot fi găsite pe tot parcursul anului, toamna este anotimpul în care cunoscătorii se înfruptă cu hribi şi ghebe. Ciupercile au un conţinut ridicat de probiotice şi sunt sărace în sodiu. Mai mult, ciupercile sunt o sursă bună de vitamina B.

Ciupercile nu au grăsimi şi au foarte puţine calorii, fapt care le recomandă în numeroase reţete şi diete alimentare.

Loading...