Dacă românii se situează pe locul al 2-lea în lume la consumului de „bomboane agricole“, poate că nu mulţi sunt conştienţi de beneficiile consumului seminţelor de in. Sunt o sursă extraordinară de proteine, minerale, acizi graşi omega-3 şi fibre. Cel mai bine se asimilează dacă sunt măcinate, de exemplu cu râşniţa de cafea.

1. Sunt bogate în fibre, dar sărace în hidrocarburi. Bune în cura de slăbire

Unul dintre cele mai grozave beneficii este conţinutul ridicat de mucilagiu, care este solubil în apă şi se deplasează prin tractul gastrointestinal nedigerat. Odată consumate, mucilagiul din seminţe reţine mâncarea în stomac, împiedicând trecerea  prea rapidă înspre intestine, crescând  absorbţia nutrimentelor şi dând senzaţia de saţietate. Din moment ce inul este plin de grăsimi sănătoase şi fibre, te ajută să te simţi sătulă timp mai îndelungat, de aceea este recomandat în curele de slăbire. Doar 2 linguri de seminţe de in pe zi furnizează circa 20 - 25% din necesarul de fibre.

2. Sunt bogate în acizi graşi Omega-3

Seminţele de in conţin tipul de acid omega-3 numit AAL (acid alfa-linoleic), care este un acid gras polinesaturat despre care s-a descoperit că ajută la reducerea riscului de boală coronariană, reduce inflamaţiile, protejează funcţia arterelor şi reduce aritmia inimii.

3. Ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi a părului

Acidul gras AAL din aceste seminţe ajută pielea şi părul furnizând acizii graşi esenţiali, precum şi vitamina B, ce poate reduce uscăciunea şi aspectul solzos al pielii. Poate ameliora simptomele de acnee, cuperoză şi eczeme. Aceleaşi beneficii se aplică şi pentru sănătatea ochilor, putând reduce sindromul ochiului uscat graţie efectelor sale lubrifiante. Poţi să iei 1-2 linguri de seminţe de in pe zi pentru a-ţi hidrata pielea şi părul.

4. Nu conţin gluten

Folosirea inului este un mod grozav de a înlocui în mod natural cerealele ce conţin gluten din reţetele culinare. Cerealele, mai ales cele ce conţin gluten, pot fi greu de digerat pentru mulţi oameni care au sensibilitate mare faţă de gluten, în timp ce inul este uşor de metabolizat.

5. Sunt bogate în antioxidanţi

Furnizează antioxidanţi (mai ales lignani) care ajută la reducerea distrugerii radicalilor liberi, prin urmare inul are efecte anti-îmbătrânire, de echilibrare hormonală şi de regenerare celulară. Obiceiurile nesănătoase, precum fumatul, consumul de antibiotice şi obezitatea, toate afectează nivelurile de lignani ce circulă în organism, de aceea o dietă bogată în nutrimente este importantă pentru refacerea acestor niveluri.

Loading...