Pentru a scăpa de kilogramele acumulate, nu doar dieta contează, ci şi exerciţiile fizice pe care le faci şi importanţa pe care o acorzi hidratării şi somnului.

Ce faci în ora dinainte de culcare are importanţă în asigurarea unui somn bun. Făcând aceleaşi lucruri în fiecare seară, îţi pregăteşti corpul pentru odihnă. Creierul va percepe ceea ce faci ca pe o apropiere a perioadei lui de liniştire, de regenerare.

Evită să mănânci mult seara

E bine pentru sănătatea ta în general să nu mergi la culcare cu stomacul plin, dar nici să nu mănânci nimic nu e o opţiune bună. Îţi va fi greu să adormi dacă te roade foamea, iar după trezire o să-ţi fie greu să ţii cont de reguli şi vei da iama în alimente nesănătoase. Dacă n-ai timp să iei micul dejun acasă, vei fi atrasă cu siguranţă de produse de patiserie care-ţi ruinează orice proiect gândit să slăbeşti. Previi acest scenariu care-ţi subminează dieta de slăbit dacă alegi alimentele potrivite pentru cină, cum ar fi brânza de vaci sau carnea de curcan. Ambele conţin un aminoacid numit triptofan, care te ajută să adormi la repede şi să te odihneşti bine peste noapte.

Nu-ţi pierde nopţile

Odihna reglează funcţiile corpului şi asigură echilibrul hormonal, inclusiv nivelurile de leptină şi grelină. Primul hormon controlează nivelul de energie şi saţietatea, iar cel de-al doilea stimulează pofta de mâncare. Cei care dorm 7-8 ore pe noapte au un nivel crescut de leptină şi unul scăzut de grelină, ceea ce-i ajută să-şi controleze pofta de mâncare de-a lungul zilei.

Somnul într-o cameră răcoroasă, contrar aparenţelor, este benefic în special atunci când vrei să scazi în greutate. Temperaturile reduse provoacă organismul să lucreze în plus pentru a-şi menţine propria temperatură la nivel normal. Pentru asta consumă grăsimi depozitate în general în zona abdominală.

Citeşte mai mult pe clicksanatate.ro

Loading...