În lupta organismului cu stresul se pot produce dezechilibre cu consecinţe grave asupra stării de sănătate, mai ales dacă stresul se manifestă pe termen lung. Unele dintre aceste consecinţe sunt anumite forme de depresie. Vestea bună este că şi împotriva acestei boli se poate lupta prin alimentaţie, iar unele alimente sunt o adevărată sursă de fericire.

Doctorul Codruţ Ţuţu, specialist în acupunctură şi apifitoterapie, susţine că împotriva stresului şi a depresiei de mare ajutor sunt neurotransmiţătorii, dintre care cel mai cunoscut este „serotonina, care înlătură anxietatea şi depresia şi accentuează sentimentele pozitive. De aceea, este supranumit şi «hormonul fericirii»“.

Carnea de circan stimulează secreţia de seretonină, denumit şi hormonul fericirii. Prepară şi tu această reţetă de Curcan la cuptor cu sos de iaurt

Alimentele care ajută în depresie, pentru că stimulează secreţia de serotonină, sunt: peştele şi fructele de mare, carnea de vită, de pui şi de curcan, albuşul, iaurtul, chefirul, brânzeturile, legumele verzi, bananele şi tofu. Doctorul Codruţ Ţuţu recomandă ca zahărul rafinat, făinoasele, alimentele prăjte sau procesate să fie consumate în cantităţi cât mai mici. De asemenea, specialistul atrage atenţia asupra beneficiilor rapide şi consistente ale mierii, polenului şi ceaiului de ghimbir în această afecţiune.
 
 
 
Medicul precizează că în cazul depresiei nu se impune un regim alimentar la fel de strict ca în cazul altor afecţiuni, dar este destul de categoric referitor la „excitanţii sistemului nervos, cum sunt cafeaua, ceaiul negru sau verde şi cacaua, care trebuie consumaţi în cantităţi foarte mici sau chiar evitaţi în anumite situaţii“. Toate aceste alimente, numite alcaloizi, provoacă o secreţie bruscă de neurotransmiţători care, după un interval scurt de timp, conduc la epuizarea şi la blocarea neuronilor care îi produc.
 
 

 

FOTO: Shutterstock

Loading...