În fiecare an, anumite alimente şi ingrediente sunt catalogate de către nutriţionişti ca fiind absolut esenţiale pentru bucătăria unui gurmand. Acum ceva timp nimeni nu auzise de exemplu de quinoa, deşi aceasta există de mai bine de 5000 de ani, acum însă este prezentă aproape în orice meniu din restaurante. Pericolului pentru sănătate al consumului exagerat de carne începe să fie tot mai conştientizat de specialiştii în nutriţie, care recomandă introducerea în dieta zilnică a cât mai multor fructe şi legume proaspete.

Iată care sunt alimentele „vedetă“ ale anului 1017:

  1. Avocado

Este una dintre cele mai bune surse de vitamina K, fibre, vitamina B6 şi acid folic. Bogat în grăsimi bune, are un conţinut mare de potasiu, care previne bolile cardiovasculare şi reglează presiunea sanguină. Cei care introduc în dieta lor regulat avocado au un aport cu 36% mai mare de fibre decat cei care nu îl consumă deloc. Mai mult, fructul asigura 23% din necesarul de vitamina E, fiind recomandat şi în curele de slăbire, deoarece oferă rapid o senzaţie de saţietate.

  1. Poke – Salata din fructe de mare

Specialitate de origine hawaiană, poke este o salată de peşte crud, de obicei ton. Acesta se marinează într-un amestec de sos de soia şi ulei de susan şi se serveşte cu orez şi legume.

  1. Edamame – Soia verde

Un aliment popular în bucătăria asiatică, edamamele se aseamană foarte mult cu fasolea verde. Sunt ideale pentru cei care adoptă un regim vegetarian deoarece reprezintă o sursă excelentă de nutrimenţi esenţiali. Soia verde este o proteină completă care conţine toţi cei nouă aminoacizi care se regăsesc în sursele animale.

  1. Ridichia

Există multe soiuri de ridichie, însă cea mai populară la noi este cea de culoare roşie. Aceasta conţine substanţe care ajută la menţinerea sănătăţii rinichilor, având acţiune diuretică. Stimulează totodată producţia unor enzime benefice şi combate retenţia de apă din organism.

  1. Murăturile

Poate nu te-ai fi aşteptat ca murăturile să fie incluse în lista celor mai sănătoase alimente, însă aceastea aduc numeroase beneficii organismului. Au un conţinut mare de antioxidanţi şi ajută la detoxificarea ficatului. De asemenea, sunt ideale pentru ameliorarea problemelor digestive, precum ulcere sau gastrite.

  1. Castravetele

Asigură aportul de vitamine zilnic, stimulează sistemul imunitar, ajută digestia şi la pierderea în greutate. Sucul de castravete conţine substanţe necesare ca celulele pancreasului să producă insulină, fiind foarte bun pentru persoanele care suferă de diabet zaharat.

  1. Ţelina

Tratează constipaţia, este o sursă excelentă de vitamina B1, B6 şi vitamina C, la care se adaugă magneziu, potasiu, calciu, fier, acid folic şi aminoacizi esenţiali. Consumul de ţelină contribuie la scăderea tensiunii arteriale. Mineralele alcaline din sucul acesteia au efect calmant asupra sistemului nervos, fiind o băutură ideală pentru cei care suferă de insomnii.

Sursa https://www.realsimple.com

Loading...
Evaluează articolul