Ce fructe şi legume bogate în vitamina C tratează durerile în gât

1 shutterstock 327706700 jpg jpeg

În sezonul rece, durerile în gât sunt extrem de des întâlnite şi foarte neplăcute. Vestea bună este că vitamina C e un aliat de nădejde şi că ne putem lua doza necesară chiar din alimentaţia zilnică.

Vitamina C se găseşte în numeroase alimente pe care nutriţionistul Gianluca Mech ne recomandă să le includem în alimentaţie în această perioadă. „Vitamina C este o vitamină solubilă în apă care se găseşte în multe alimente, în special în fructe şi legume. Este un antioxidant puternic şi se ştie, încă din cele mai vechi timpuri, că ajută la ameliorarea senzaţiei de durere în gât şi la întărirea sistemului imunitar. Important de ştiut este că organismul uman nu poate produce sau stoca vitamina C. Prin urmare, este esenţial să o consumăm în mod regulat”, explică nutriţionistul Gianluca Mech.

Kiwi

Fructele de kiwi sunt bogate în nutrienţi şi vitamina C. O porţie de doar două fructe kiwi asigură aproximativ 273% din cantitatea zilnică recomandată de vitamina C. Astfel, ajută la întărirea sistemului imunitar. În special în sezonul rece, nu trebuie să lipsească din alimentaţie.

Ardei roşu

Un ardei gras roşu de mărime medie oferă 169% din necesarul zilnic de vitamina C. Asta îl transformă într-una dintre cele mai bogate surse alimentare când vine vorba despre acest nutrient esenţial”, dezvăluie nutriţionistul Gianluca Mech 

Citrice

Lămâile şi portocalele nu trebuie să lipsească din dietă în sezonul rece. Ele reprezintă o sursă naturală de vitamina C şi întăresc sistemul imunitar. Vitamina C este recomandată în infecţiile tractului respirator.

Papaya

Numit fructul îngerilor, papaya reprezintă o porţie delicioasă de vitamine A şi C. delicios de vitamine A şi C. O papaya mare conţine cam 235 de miligrame de vitamina C - adică de două până la trei ori mai mult decât doza zilnică recomandată. Este de asemenea o sursă excelentă de vitamina A, potasiu şi calciu.

Broccoli

În mod surprinzător sau nu, o porţie de broccoli conţine chiar mai multă vitamina C decât o portocală. Broccoli este de asemenea bogat în calciu, fier, fosfor, potasiu şi zinc. Nu degeaba este încadrat în categoria superalimentelor.

Roşii

Roşiile crude sunt la rândul lor surse foarte bune de vitamina C. Le putem consuma ca atare, în salate, sau sub formă de smoothie. Pe lângă vitamina C, conţin vitamina A şi licopen, un antioxidant esenţial pentru sănătate.

FOTO Shutterstock



Recente

castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg
zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg
copil mancare sanatoasa shutterstock 376928611 jpg
salata de vinete shutterstock 1789607375 jpg
afinata shutterstock 1163799046 jpg
tarator supa de iaurt cu castraveti shutterstock 685307626 jpg
cirese 1 advertorial jpeg
panna cotta caise shutterstock 288283781 jpg
plachie de pește shutterstock 529239796 jpg
salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg