Cum revii în formă după o perioadă de excese alimentare

1 shutterstock 386998600 jpg jpeg

După o perioadă de excese alimentare, cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să sari peste mesele principale ori să treci brusc la o dietă de slăbire pentru a te revanşa faţă de tine. Tot ce a fost a trecut, iar acum, vei avea nevoie de o alimentaţie echilibrată şi de un somn mai bun.

Optează pentru o alimentaţie variată

Cheia pentru a te recupera după mesele grele de sărbători este să ai trei mese principale şi două gustări pe zi. Pentru a avea o senzaţie mai îndelungată de saţietate, alege o combinaţie de fibre cu proteine. De exemplu, mărul conţine antioxidanţi, vitamine şi fibre, iar consumul regulat îţi poate menţine la nivel optim colesterolul din sânge şi poate reduce riscurile de apariţie a bolilor de inimă. Leguminoasele, cum ar fi lintea, fasolea boabe şi năutul, sunt o sursă bogată de proteină vegetală. Optează, dacă este posibil, pentru condimente precum ghimbir, turmeric, cimbru, rozmarin, chimen, usturoi, ceapă, dar include în alimentaţie şi sortimente de brânzeturi tari sau semi-tari, peşte, alimente bogate în probiotice ş.a

Alimente sănătoase

Este vorba despre principiul 80/20. Cu alte cuvinte, mănânci echilibrat 80% din timp, ceea ce îţi va permite să „trişezi“ şi să te răsfeţi cu alte delicii la sfârşit de săptămână sau cu alte ocazii. 

Evită să mănânci seara

Specialiştii îţi recomandă să profiţi de zilele scurte de iarnă. Cu alte cuvinte, ultimele raze de soare, înainte de apus, pot fi un indiciu pentru a nu mai mânca. Un studiu publicat într-o revistă de nutriţie a arătat că poţi pierde mai mult în greutate astfel, chiar dacă pe parcursul zilei ai consumat multe alimente. 

Nu sări peste programul de somn

Rutina de somn este extrem de importantă pentru sănătatea ta. Dacă există nopţi în care nu poţi adormi atât de repede pe cât ţi-ai dori, următorul truc este să te aşezi în pat cu 1530 de minute înainte de ora obişnuită de culcare. Astfel, vei avea timp suficient să te simţi confortabil şi să te linişteşti. Un alt truc este duşul fierbinte înainte de culcare. Acel moment te va reîmprospăta şi îţi va relaxa întregul corp. 

Bea ceaiuri

Ceaiul Rooibos este produs din frunzele unei plante (Aspalathus linearis) originară din Africa de Sud. Datorită polifenolilor şi flavonoidelor din compoziţie, consumul de ceai inhibă formarea celulelor adipoase noi cu până la 22%, potrivit unei cercetări. Acesta este o alternativă bună la ceaiul negru sau verde, în special pentru cei care evită cofeina sau taninurile.

Hidratează-te!

Asigură-te că bei 6-8 pahare de apă pe zi. Chiar şi o deshidratare uşoară îţi poate da dureri de cap. De exemplu, un pahar cu apă şi suc de lămâie, consumat după ce te-ai trezit, ajută la purificarea organismului. De preferat este să reduci din cantitatea de cafea, de băuturi răcoritoare şi sucuri proaspete de fructe, deoarece conţin zahăr. 

FOTO Shutterstock



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg