În câte zile din săptămână te simţi obosit şi lipsit de putere, chiar şi dimineaţa când abia te-ai trezit? Foloseşti cafeaua pe post de energizant? Mulţi dintre noi o facem, însă cofeina şi zahărul nu sunt cele mai inspirate alegeri. Dau un plus de vitalitate doar pe moment, iar când efectul lor trece, te simţi mai obosit decât erai înainte să le încerci.

 

În cazul smoothie-urilor efectul este diferit. Vitaminele şi mineralele benefice din fructe şi legume eliberează treptat energia în organismul tău, îl hidratează, îl detoxifică şi susţin procesul de digestie. Pe scurt, un smoothie bun înseamnă sănătate pură într-un singur pahar, mai ales dacă alegi ingredientele recunoscute deja pentru capacitatea lor de a accelera metabolismul şi a furniza energie. Bananele, avocado, goji, merele, afinele, portocalele, cartofii dulci, sfecla roşie, spanacul, lintea sau migdalele sunt printre cele mai recomandate.

Un alt avantaj al smoothie-urilor este că cer puţin timp pentru a fi preparate. Ai nevoie de câteva informaţii esenţiale, de ingredientele proaspete şi de dispozitivele necesare.
Aparatele casnice necesare preparării unui smoothie
Din bucătăria ta nu trebuie să lipsească mixerul şi blenderul, instrumentele de nădejde în prepararea unul smoothie delicios. La ce trebuie să fii atent atunci când achiziţionezi un mixer vertical? Verifică cât de puternic este motorul, care este capacitatea vasului, dacă este nevoie să ţii apăsat butonul de pornire cât timp amesteci ingredientele, termenul de garanţie şi recenziile primite de la clienţii care au achiziţionat deja produsul, ca să ştii cât este de recomandat să îl cumperi.

Când mixerul este pregătit, nu îţi rămâne decât să încerci următoarele reţete:
Smoothie-ul verde
Acest tip de smoothie se mai numeşte şi „clorofilă” şi chiar „băutura zeilor”, recunoscut fiind pentru proprietăţile nutritive pe care le aduce. Principalul lui beneficiu este că hidratează, detoxifică şi dă energie organismul. Bateriile tale vor fi încărcate la maximum de performanţă dacă îl consumi dimineaţa, la prima oră. În general, formula pe care o urmează acest tip de smoothie este 30/30/40. Adică 30% frunze verzi, 30% lichid şi alte ingrediente, 40% fructe. În rândurile următoare ai o reţetă deja gândită şi testată de noi. Merită încercată!

două ceşti de frunze de baby-spanac
două ceşti de lapte de migdale
trei ceşti de banane/ mango / avocado
o jumătate de ceaşcă de afine

Smoothie din banane şi migdale
Este un aliment ideal care te ajută să îţi reechilibrezi nivelul de energie după un efort intens depus în sala de fitness. Bogate în antioxidanţi, potasiu, vitamina B6 şi triptofan (aminoacid esenţial care stimulează producţia de serotonină) bananele sunt prezente în multe reţete de smoothie-uri şi se înţelege perfect şi de ce. Combinate cu migdalele bogate în fibre, vitamina E şi calciu, dau un efect delicios de sănătos.

o banană
400 de mililitri de lapte/ iaurt/ apă plată
50 de grame de migdale
o linguriţă de miere
un vârf de linguriţă de scorţişoară

Smoothie cu sfeclă roşie, căpşuni şi merişoare
Pentru că tot ne aflăm în perioada căpşunilor, iată un motiv în plus să te bucuri cât mai mult de aroma inconfundabilă şi beneficiile lor. Un smoothie bogat în vitamina C (din merişoare şi căpşuni) şi betacianină (element prezent în sfecla roşie) îţi va aduce un plus de energie, ajutând corpul tău să elimine rapid toxinele şi să se revitalizeze.

150 de grame de căpşuni proaspete sau congelate
50 de grame de sfeclă roşie
o linguriţă de merişoare deshidratate
250 de mililitri de apă plată

La fel ca proverbialul măr, un smoothie sănătos consumat zilnic ţine medicul la distanţă. Începe-ţi dimineaţa cu una dintre aceste reţete şi bucură-te de efectele pe care le vei simţi: mai multă energie, mai mult chef de viaţă şi dinamism.


Sursă foto: Sutterstock

Loading...