În sezonul rece alimentaţia joacă un rol important pentru a ţine bolile departe. Iată ce nu trebuie să îţi lipsească de la masă pentru a îţi întări imunitatea.

Ceapa

Bun antiviral, antiseptic şi antibacterian, ceapa te ajută să ai o imunitate de fier. Ca să aibă efect, aceasta trebuie să fie consumată în stare naturală, deoarece prin fierbere sau prăjire îşi pierde din proprietăţi. Adaug-o în cantitate mică în preparate, dacă te deranjează aroma ei puternică.

Ardeiul gras

Conţine aceeaşi cantitate de vitamina C pe care o oferă patru lămâi, de aceea ardeiul gras trebuie inclus iarna mai des în dietă.

Morcovul

Protejează plămânii în perioada rece, datorită unei substanţe din compoziţia sa, numită imunoglobină. Totodată, morcovul are şi proprietăţi antivirale.

Lactate şi brânzeturi

În perioada lunilor de iarnă, organismul poate avea deficienţe de vitamina D, din cauza lipsei expunerii la soare, ceea ce îl face mai sensibil în faţa răcelilor. Lactatele şi brânzeturile întăresc imunitatea şi oferă necesarul de calciu. Mai mult, iaurtul este o sursă bună de probiotice, care te ajută să nu te îmbolnăveşti.

Ghimbirul

Pune sângele în mişcare şi ameliorează tulburările respiratorii. Calmează inflamaţia gâtului, fiind un excelent antiinflamator. Foloseşte-l în ceaiuri sau rade câteva feliuţe de ghimbir în salate şi supe.

Usturoiul

Remediu popular pentru a ţine răcelile departe, proprietăţile curative ale usturoiului sunt de necontestat. Antibiotic natural, este inamicul infecţiilor respiratorii, întărind organismul în sezonul rece. Dacă te deranjează aroma lui înţepătoare, care persistă timp îndelungat, mestecă puţin pătrunjel tocat, care îi neutralizează gustul puternic.

Loading...