Considerate alimente complete, cerealele integrale sunt acele boabe cărora nu li s-a îndepărtat învelişul exterior. E bine să le incluzi în meniul zilnic, pentru că sunt surse importante de fibre şi substanţe nutritive, ajutând digestia să funcţioneze eficient.

Pe rafturile magazinelor întâlnim cereale rafinate şi integrale. În vreme ce primele sunt sărăcite de substanţele benefice şi, în plus, au zahăr adăugat, cele integrale au o mulţime de beneficii. Învelişul exterior al bobului cerealelor integrale, mai precis tărâţa, este compus din fibre, acizi graşi Omega-3, vitamine şi minerale.

Endospermul, partea principală, este bogat în amidon, iar germenul, a treia şi cea mai mică parte a cerealelor conţine acid folic, vitaminele B1 şi E, fosfor şi magneziu. Cerealele rafinate, care au rămas fără înveliş exterior şi germen, au, într-adevăr, o textură mai uşoară şi apetisantă şi un termen de valabilitate mai mare, însă nu mai conţin substanţe nutritive şi fibre.
Orzul, bogat în antioxidanţi
Dintre toate cerealele integrale, orzul conţine cel mai puţin amidon. Substanţele nutritive din compoziţia lui susţin nervii, muşchii şi previn cancerul.

Clorofila din conţinutul orzului combate efectele cancerigen al tutunului, grăbeşte vindecarea rănilor, stimulează refacerea ţesuturilor şi inhibă dezvoltarea bacteriilor. Poţi înlocui făina de grâu cu cea de orz integral, în special când ai probleme serioase cu constipaţia. Orzul este ideal pentru micul dejun.

Află alte beneficii ale cerealelor integrale pe clicksanatate.ro.

Loading...