Cu siguranţă ai zile în care abia apuci să-ţi pui gândurile şi treburile în ordine, când realizezi că nu mai ai timp de gătit. Mesele calde şi sănătoasă sunt vitale pentru tine şi familia ta şi trebuie să-ţi gestionezi timpul în aşa fel încât să le împaci pe toate. Totuşi, ce faci dacă ai o săptămână mai plină şi zile în care nu apuci să găteşti? Iată câteva idei:

Dotează-ţi bucătăria cu  electrocasnice care te ajută să economiseşti timp

Anumite electrocasnice sunt făcute să te ajute să economiseşti timp şi totodată să pui pe masă preparate complexe sau să iei gustări nutritive când eşti pe fugă. Pentru momentele în care ai nevoie de un mic dejun sau prânz rapid, poţi să-ţi pregăteşti smoothie-uri pe care le combini cu fulgi de ovăz, seminţe de chia şi alte fructe deshidratate. Acestea pot fi făcute încă de seara, pentru ca a doua zi fulgii de ovăz să fie înmuiaţi. Poţi folosi combinaţii diverse de legume şi fructe în funcţie de preferinţe. Adaugă lapte de cocos sau iaurt pentru un gust intens. Dacă vrei ca mâncarea să fie gata când te întorci de la birou sau când ajunge toată familia acasă, un slow cooker va face aproape toată treaba. Ca să nu mai fii nevoită să găteşti în tigaie sau să te îngrijoreze mancarea din cuptor, poţi lăsa aparatul să o prepare cât timp eşti plecată de acasă. Slow cooker-ul găteşte o varietate de alimente încet (între 3 şi 8 ore, în funcţie de setări) şi păstrează toţi nutrienţii din carne şi legume, care se pot pierde la fierbere sau la prăjire. Slow cooker-ul nu trebuie monitorizat - poţi lăsa mâncarea să se gătească şi peste noapte. În acelaşi fel funcţionează şi un multicooker, care va fi varianta perfectă pentru cei care îşi doresc un aparat bun la toate. Aşadar, când nu ai destul timp la dispoziţie, poţi pregăti ingredientele de seara şi dimineaţa să porneşti aparatul şi să-l setezi în funcţie de cât de repede vrei să fie gata mâncarea.

Nu ocoli alimentele congelate

Multe dintre alimentele folosite la pregătirea prânzului sau a cinei pot fi congelate şi folosite după câteva zile. Dacă ai un weekend liber şi ai timp să găteşti, alege câteva preparate care pot fi congelate sau legume pe care le poţi folosi rapid pentru o supă cremă în timpul săptămânii. Când ai la dispoziţie prea puţin timp, pregătirea legumelor pentru o supă poate dura o veşnicie, dar dacă ai deja legumele pregătite, supa se va găti aproape singură.

Încearcă şi varianta meal prep

Acest concept se referă la pregătirea în avans a meselor pentru 5-7 zile. Meal prep-ul promovează un stil de viaţă sănătos şi se adresează mai ales celor care fac sport şi au nevoie de nutriţie regulată şi de un echilibru în dietă. Cel mai uşor de pregătit sunt mesele cu orez, cartofi dulci, legume şi carne de pui. Obiceiul de a pregăti mesele funcţionează şi pentru cei care preferă un prânz sănătos, pregătit chiar de ei pentru pauza de la birou. Dacă nu ai destul timp să găteşti şi pentru ziua în curs şi pentru a doua zi, metoda de meal prep te va ajuta să adopţi o dietă mai sănătoasă şi să te bucuri de mai mult timp liber. Dacă ai copii, este foarte important ca aceştia să mănânce la şcoală o masă plină de proteine pentru a se concentra mai bine şi să nu li se facă foame până la finalul programului. Pregăteşte câteva caserole în fiecare weekend pentru săptămâna care urmează şi uită de stresul gătitului când te presează timpul.

Mănâncă în oraş

A mânca în oraş nu înseamnă să frecventezi doar locurile cu fast-food şi alte mâncăruri nesănătoase. Alege restaurante care servesc preparate pe care le-ai consuma şi acasă sau ceva mai interesant, dar potrivit dietei tale. Chiar şi când eşti la muncă, alege aceleaşi locuri pentru masa de prânz. Nu face compromisuri, chiar dacă ziua ta e mai plină şi pune preţ pe ceea ce consumi şi pe pauzele de la birou.

 

Nu uita cât de importante sunt toate mesele zilei şi depune un efort în plus chiar şi atunci când pare imposibil. Alege soluţii care te ajută în bucătărie şi nu te ţin departe de aceasta.

 

Sursa foto: unsplash.com

 

 

Loading...