Alimentul mai periculos pentru ficat decât alcoolul. În ce produse se „ascunde“

1 shutterstock 1916023612 jpg jpeg

Nu de puţine ori auzim cât de mult ne afectează sănătatea. Deşi, aparent, am putea crede că îl evităm şi că mâncăm sănătos, zahărul se ascunde în diverse alimente, nu doar în deserturi. Citirea etichetelor produselor este o regulă de la care nu trebuie să ne abatem.

Medici, cercetători, specialişti în nutriţie susţin că zahărul rafinat este un drog la fel de periculos şi adictiv ca tutunul şi alcoolul şi că pe ambalajele produselor trebuie să existe avertizări cu privire la pericolele consumului de zahăr. Mai mult, specialiştii îl consideră un drog, deoarece dă dependenţă: cu cât consumăm mai multe dulciuri, cu atât simţim mai mult nevoia de zahăr.

Însă zahărul este un aliment total lipsit de substanţe nutritive esenţiale, iar această energie pe care o oferă este de scurtă durată şi va fi urmată de o scădere bruscă a glicemiei. Zahărul face parte din categoria alimentelor considerate de către specialişti calorii goale, adică acele alimente bogate în calorii, care nu aduc benficii pentru sănătate pentru că nu conţin elemente nutritive.

Mai mult, sunt chiar nocive. Toate zaharurile, fie că este vorba de zahăr alb, zahăr brun, zahăr pudră, cresc nivelul de insulină din sânge. Cu cât mâncăm mai mult zahăr, cu atât producţia de insulină va creşte, iar organismul va începe să depoziteze excesul de zahăr sub forma celulelor adipoase, adică grăsime. În plus, creşte riscul apariţiei diabetului de tip 2, care poate avea drept complicaţii glaucomul. Excesul de zahăr în organism afectează şi buna funcţionare a ficatului şi este un factor de risc major pentru accident vascular cerebral şi atac de cord. Ficatul foloseşte fructoza ( un tip de zahăr), pentru a produce grăsime.

În ce produse se „ascunde“

Prea mult zahăr rafinat cu conţinut ridicat de fructoză provoacă o acumulare de grăsime care poate duce la boli hepatice. Unele studii arată că zahărul poate fi mai dăunător pentru ficat decât alcoolul, chiar dacă prsoana în cauză nu este supraponderală.

Cel mai periculos este zahărul alb prelucrat, adică cel care se găseşte în băuturile îmbuteliate, dar şi în dulciuri. Zahărul rafinat, consumat în exces, favorizează obezitatea.

Alte surse de zahăr sunt: iaurturile cu fructe, mezelurile, sosurile pentru paste, batoanele din cereale, cerealele instant pentru micul dejun.

FOTO Shutterstock



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg