Ingredientele din acest smoothie contribuie la sănătatea inimii tale şi ajută la reducerea colesterolului. Dacă vrei să ai artere „curate“, consumă un smoothie cu sfeclă şi castravete. Sfecla roşie are numeroase întrebuinţări medicinale. De exemplu, este benefică pentru inimă.

Fibrele din sfeclă ajută la reducerea colesterolului şi trigliceridelor, prin faptul că reuşesc să crească nivelul de colesterol HDL sau colesterolul „bun“. Atunci când ai un nivel ridicat al trigliceridelor, creşte şi riscul de probleme la nivelul inimii, iar colesterolul HDL este o primă linie de apărare împotriva bolilor cardiovasculare.

Prezenţa unui nutrient numit betaină scade nivelul de homocisteină din organism, care poate fi dăunător pentru vasele de sânge. Prin urmare, consumul de sfeclă ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare în numeroase moduri. Astfel, afecţiuni precum ateroscleroză, infarct miocardic şi accidentul vascular cerebral au mai puţine şanse să se ivească. Fibrele din sfeclă ajută la îndepărtarea colesterolului LDL (colesterolul „rău“) de pe pereţii vaselor de nge şi ajută la eliminarea rapidă a acestuia din organism.

Castraveţii sunt un alt ingredient cu numeroase beneficii pentru inima ta. Castraveţii conţin potasiu (152 mg la o cană), mineral care poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Un studiu referitor la potasiu a arătat că un aport mai mare „este asociat cu şanse mai scăzute de accident vascular cerebral şi ar putea, totodată, să reducă riscul total de boli cardiovasculare”. Iar consumând castraveţi mai mulţi, chiar şi sub formă de smoothie, vei descoperi un mod uşor de a creşte aportul de potasiu. Încearcă şi tu reţeta de smoothie cu sfeclă şi castravete pe care ţi-o recomandăm.

Ingrediente (2 porţii)

90 g castravete
2 sfecle roşii de mărime medie, fierte
120 g zmeură congelată sau proaspătă
1 lingură sirop de agave (sau miere, după gust)
250 ml apă rece
frunze de mentă

Mod de preparare

Cureţi şi feliezi castravetele. Tai sfecla roşie în cubuleţe, după ce ai fiert-o.
pasul1
Pui castravetele, sfecla, zmeura congelată sau proaspătă, siropul de agave (sau mierea, după preferinţă) şi apa într-un blender. Culegi câteva frunze de mentă şi le adaugi în blender.
pasul2
Mixezi totul la viteză mare, aproximativ 2-3 minute, până la omogenizare. Bei acest smoothie fie ca o gustare energizantă şi sănătoasă, fie la micul dejun.
pasul3
Surse: kitchenstories.io, organicfacts.net, huffingtonpost.com.

Loading...