Carnea de curcan este o sursă importantă de nutrimente şi mai ales de proteine, fiind consumată în aproape toată lumea. Acest tip de carne conţine vitaminele din complexul B (B3, B6, B12, colina sau vitamina B4), seleniu, zinc, sodiu, fosfor, magneziu şi potasiu. Cât de sigur este consumul acesteia pentru sănătate?

Dacă alegi să elimini pielea cărnii de curcan, vei înlătura o mare parte din conţinutul ei de grăsime. De altfel, partea mai închisă la culoare a cărnii de curcan conţine mai multe grăsimi şi calorii. Acesta conţine triptofan - unul dintre cei opt aminoacizi esenţiali, fiind asociat cu starea de bine şi de relaxare - însă nu conţine o cantitate suficient de mare pentru a provoca somnolenţă. Bogată în proteine, ​​ajută la creşterea stării de saţietate pentru mai mult timp.

De altfel, conţinutul de triptofan din carnea de curcan poate ajuta la menţinerea nivelului de serotonină din organism, hormonul responsabil de sentimentul de fericire. 

Pieptul de curcan are mai puţine grăsimi şi calorii. Cu toate acestea, nu te gândi că un produs care conţine carne de curcan este mai sănătos pentru tine. Verifică întotdeauna conţinutul de grăsime de pe etichetă. Aceste produse prelucrate pot fi bogate în sodiu şi astfel pot deveni nocive pentru sănătate.

Riscul de apariţie a obezităţii, bolilor de inimă, hipertensiunii arteriale, colesterolului ridicat şi a altor afecţiuni cresc odată cu nivelul aportului de carne din aceste produse procesate chimic. Cu alte cuvinte, încearcă să reduci consumul acestora. Excesul de sare din aceste produse pooate cauza probleme serioase la stomac. 

Condiţii de păstrare şi de consum

În primul rând, păstrează carnea de curcan la frigider, într-un recipient. 

Pentru dezgheţare, lasă carnea într-o pungă de plastic rezistentă la scurgeri. În chiuvetă, schimbă apa în care ai adăugat punga cu carne la fiecare 30 de minute. Nu lăsa să se dezgheţe pe masă, la temperatura camerei, deoarece bacteriile pot creşte rapid. 

În general, pentru siguranţa alimentelor şi a cărnii de pasăre, aminteşte-ţi să speli, să separi, să găteşti şi să laşi să se răcească pentru a putea preveni răspândirea bacteriilor. 

Inclusiv umplutura va trebui să fie gătită corespunzător, iar în ajutor îţi poate veni un termometru de bucătărie. Bacteriile pot supravieţui în umplutură, mai ales dacă nu s-a ajuns la o temperatură internă de 74-75 de grade Celsius. Atunci când găteşti carnea de curcan la cuptor, setează la cel puţin 160 de grade Celsius. Foloseşte un termometru pentru a verifica dacă există o temperatură internă sigură. Lasă carnea deoparte 20 de minute după ce ai scos-o din cuptor, înainte de a o porţiona şi de a-i scoate umplutura. 

 

Foto: Shutterstock.com

Încearcă o reţetă delicioasă de Curcan întreg la tavă, cu sos şi aromă de portocale!

 
Loading...