Ştiai că lintea este una dintre cele mai sănătoase surse de proteine? În salate, în combinaţie cu legume bogate în vitamina C, precum roşiile sau ardeii, fierul din linte este mult mai uşor asimilat de organism. Pentru a da un plus de gust preparatelor care au în componenţa lor linte, se adaugă chimen sau coriandru.
 
 

  • Pregătire:10 min
  • Porții:2
  • Gătire:50 min
  • Timp total:1 h
  • Categorie:salate, antreuri
Ingrediente
● 1 sfeclă roşie
● 1 piept de pui la grătar
● 1 ceapă roşie
● 1 praz
● 1 roşie
● 300 g linte galbenă
● sare
● 2-3 linguri ulei de măsline
● 2 linguri ulei de floarea-soarelui
● oţet
Mod de preparare
Cureţi prazul şi-l toci. Îl căleşti în uleiul de floarea-soarelui şi, după 3-4 minute, adaugi lintea spălată şi apă cât să o acoperi. Pui un capac şi laşi totul să fiarbă până când se înmoaie lintea şi apa scade. Adaugi sare, după gust. Dacă mai este nevoie, mai torni apă până se înmoaie lintea. O laşi la răcorit.
 
Speli sfecla şi o coci în cuptor până intră furculiţa cu uşurinţă în ea, o laşi la răcorit, apoi o cureţi şi o tai bucăţi.
 
Tai cubuleţe pieptul de pui, roşia şi feliezi ceapa roşie. Amesteci lintea cu carnea, ceapa, roşia şi sfecla, apoi torni peste salată uleiul de măsline amestecat cu oţet, după gust. Aşezi salata în castroane şi o decorezi după imaginaţie.
 
FOTO: PROFIMEDIA
Loading...