De ce nu trebuie să arunci codiţele de la căpşuni

Ce fructe şi legume se păstrează mai bine la temperatura camerei jpeg

Căpşunile sunt delicioase şi pot fi savurate în numeroase combinaţii. De la deserturi sofisticate, la simplul bol cu fructe, nu mulţi sunt cei care pot rezista tentaţiei. Dacă până acum însă ai aruncat deoparte codiţele, află că acestea sunt totuşi comestibile şi au mai multe beneficii pentru sănătate.

Dureri articulare

Cercetătorii de la o universitate italiană au descoperit că nedoritele codiţe ajută la calmarea durerilor articulare şi a inconfortului gastro-intestinal.

Efecte digestive

Ceaiul din frunze de căpşuni este mai puţin popular, însă benefic pentru îmbunătăţirea digestiei şi ameliorarea simptomele tulburărilor gastro-intestinale. Frunzele conţin taninuri, compuşi vegetali care ajută la reglarea sistemului digestiv. Ceaiul reduce greaţa, balonarea sau crampele abdominale.

Diuretic natural

Tot sub formă de ceai, frunzele de căpşuni acţionează ca un astringent şi diuretic natural, având totodată proprietăţi dezinfectante. Amestecate în infuzie cu frunze de afin, de mure sau zmeură au un gust foarte plăcut. Decotul din frunze şi rădăcini de căpşuni este indicat în cazul bolilor de ficat, hipertensiune sau boli ale rinichilor.

Artrita

Compuşii din frunze atenuează durerea şi inflamarea asociate cu artrita şi reumatismul, protejând articulaţiile de procesele degenerative.  Artrita este o afecţiune cronică comună în care inflamaţia articulaţiilor este cauzată de retenţia de lichid în exces în ţesuturi, care cauzează rigiditate, durere şi pierderea parţială a mobilităţii. Frunzele de căpşuni acţionează ca un compus anti-inflamator.

Febră şi răceală

Pulberea de rădăcină de căpşuni reduce inflamaţia de la nivelul căilor respiratorii, iar gargara combinată cu frunze ajută la expectoraţie, ameliorând tusea.

Aport de vitamine si minerale

Frunzele conţin cantităţi mai mici decât fructul de vitamine şi minerale, precum vitamina C, calciu şi fier, importante pentru sănătate şi menţinerea în parametrii normali a multor din funcţiile organismului.

Cum le mai poţi utiliza

  • Aromatizează apa pe care o bei, pregătind o infuzie cu frunze de căpşuni. Se filtrează lichidul, se lasă la răcit, apoi se consumă.
  • Adaugă-le într-un smoothie, pentru un plus de savoare.
  • Pregăteşte un oţet pentru salate presând câteva căpşuni cu codiţe într-un bol, peste care adaugi oţet de vin alb. Se pune amestecul la foc 1 minut, apoi se lasă la răcit.

 



Recente

salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg
salata asiatica cu vita jpg
ceafa porc shutterstock 1864199020 jpg
colarezi cu lapte shutterstock 2082725914 (1) jpg
porumb gratar shutterstock 746186644 (1) jpg
spuma de visine shutterstock 1310674169 jpg
dulceata rubarba capsuni shutterstock 284941319 jpg