Pe lângă stres, consumul mare de sare şi de alcool sunt cauzele apariţiei hipertensiunii arteriale. Depistarea precoce a simptomelor şi tratamentul adecvat, însoţite de o alimentaţie sănătoasă şi de mişcare, sunt esenţiale pentru o viaţă sănătoasă. Iată câteva sfaturi de urmat într-o dietă atunci când ai hipertensiune.

Sarea e cel mai mare duşman al unui hipertensiv, dar, totodată, elementul care dă gust mâncărurilor. Dar există câteva trucuri care pot face mâncarea savuroasă chiar şi în lipsa sării.

Doctorul Codruţ Ţuţu, specialist în acupunctură apifitoterapie, atrage atenţia că excesul de alimente bogate în grăsimi procesate provoacă creşterea densităţii sângelui, care d duce la creşterea tensiunii. Medicul precizează alimentele permise în hipertensiune: uleiurile de măsline, seminţele, nucile, anghinarea, ovăzul, usturoiul, ceapa verde, verdeţurile,  legumele şi fructele proaspete, ouăle fierte sau coapte; lactatele, cum sunt iaurturile slabe, brânzeturile proaspete, nesărate; peştele şi carnea slabă.
 
Carnea slabă de pui e ideală în dieta hipertensivilor. Iată o salată delicioasă, cu sos de iaurt.
 
 
Tot el precizează că „sarea poate fi înlocuită cu condimente sărace în sodiu, cum sunt rozmarinul, oregano şi cimbrul“. Specialistul nostru este de părere că, pentru a ţine tensiunea sub control, trebuie evitate mezelurile, tocăturile, carnea cu grăsimi, caşcavalul, produsele afumate, uscate sau marinate din carne ori din peşte, precum şi produsele
de patiserie şi, mai ales, orice aliment prăjit.
 
Colţunaşii cu spanac, o alegere sănătoasă şi săţioasă.
 
 
Cheia pentru o dietă sănătoasă sunt meniurile echilibrate, mai spune medicul. El recomandă să se consume, de-a lungul întregii zile, grăsimi, carbohidraţi, proteine, minerale şi vitamine, pentru că orice variaţie de tensiune poate produce dezechilibre de imunitate. 
 
 Poţi mânca desert şi la dietă: Tartă cu orez cu vişine.
 
Loading...