Nu ai mâncat prea mult, dar senzaţia de balonare îţi dă bătăi de cap. Ştiai că unele alimente sunt de ajutor în acest caz? Îţi spunem care sunt acestea şi ce beneficii îţi aduc!

De regulă, balonarea apare din următoarele cauze: alimentaţia necorespunzătoare (zahărul, carbohidraţii şi fibrele alimentare dure, spre exemplu, mazărea, prăjelile, maioneza, băuturile carbogazoase sunt doar câteva), constipaţia, tranzitul intestinal lent, retenţia de apă şi stresul. De asemenea, ai putea să ai intoleranţă la lactoză, iar dacă eşti femeie să fii înainte de menstruaţie. Şi sindromul colonului iritabil este un factor de apariţie a balonării.

În primul rând trebuie să vezi ce anume ţi-a provocat balonare şi dacă se repetă, este indicat să consulţi un medic specialist în gastroenterologie. Totuşi, până ajungi la doctor, cum să combaţi în mod natural balonarea? Ai putea să renunţi la mesele copioase şi să mănânci puţin şi des.

Mestecă foarte bine alimentele. Nu consuma fructe imediat după masă, ci după 2-3 ore. Elimină stresul.

Bananele favorizează digestia

 Acestea conţin fibre prebiotice, care au rolul de a hrăni bacteriile „bune“ de la nivelul intestinelor şi astfel să îmbunătăţească procesul digestiei. Cercetările relevă faptul că, dacă mănânci, timp de 2 luni, 2 banane pe zi, înainte de mese, problema balonării se va reduce cu 50% şi va creşte şi nivelul bacteriilor utile pentru digestie.
Loading...