În lume există peste 1.300 de specii de cocotieri, iar nuca de cocos este un aliment complet, din care se poate folosi totul: miezul, apa de cocos, laptele şi uleiul de cocos. Miezul alb poate fi consumat crud sau în formă deshidratată (fulgi), este bogat în proteine, vitamina B, zinc, fosfor şi fier. De asemenea, uleiul de cocos este benefic pentru sănătate, deoarece
conţine acid lauric, care are efecte antivirale şi antibacteriene. Marinarii lui Vasco de Gama au dat acestui fruct numele „coco“, un cuvânt portughez folosit pentru a descrie un craniu sau o mască hidoasă, ce speria copiii. Mai târziu, când nucile de cocos au ajuns în Marea Britanie, li s-a adăugat în denumire terminaţia „nut“ (nucă). Fructele sunt cunoscute pentru versatilitatea lor, fiind utilizate în alimentaţie şi în cosmetică, însă mai au şi alte întrebuinţări. Când sunt mature, pot fi folosite drept combustibil (carapacea dură), iar din coaja fibroasă se fabrică frânghie. Nuca matură poate pluti în oceane pe distanţe uriaşe, iar atunci când ajunge la o suprafaţă uscată prinde rădăcini şi astfel se naşte un nou cocotier. În unele ţări din Asia, nuca de cocos este folosită în diverse ritualuri şi ceremonii religioase.

  • Pregătire:20 min
  • Porții:4
  • Gătire:20 min
  • Timp total:30 min
  • Categorie:desert, mic dejun
Ingrediente
● 500 ml lapte de cocos
● 80 g seminţe chia
● 50 g miere
● ½ baton vanilie
● 2 mango bine coapte
Mod de preparare
Tai batonul de vanilie longitudinal şi, cu vârful unui cuţit, scoţi toate seminţele, pe care le pui în laptele de cocos. Adaugi mierea şi seminţele de chia. Laşi la infuzat 15 minute, până se hidratează seminţele de chia şi budinca prinde consistenţă.
 
Decorezi cu felii de mango şi, dacă vrei, cu felii de portocală.
 
FOTO: Shutterstock
Loading...