Ai putea crede că peştele reprezintă un preparat potrivit pentru vară, dar te înşeli. Există o mulţime de reţete numai bune de încercat şi în sezonul rece. Iată de ce ar trebui să le pui în practică:

Ce beneficii îţi aduce consumul de peşte

Bogat în proteine, vitamina D şi acizi Omega-3, peştele este recomandat de specialişti pe timpul iernii. O masă pe săptămână care să conţină peşte va reduce, de asemenea, riscul de a face infarct. Este recomandat şi copiilor, pentru că este esenţial în dezvoltarea inteligenţei şi a vederii. De asemenea, persoanele în vârstă ar trebui să mănânce mai mult peşte deoarece acesta accelerează funcţiile creierului. Şi nu în ultimul rând, este bun şi pentru tratarea depresiilor, dar şi pentru creşterea imunităţii. Aşadar, ai toate motivele să cumperi şi să consumi mai mult peste. Iată şi o reţetă numai bună de încercat în această iarnă:

Somon la cuptor cu păstârnac, cartofi şi mazăre

Somonul este o alegere excelentă pentru sezonul rece, iar în combinaţie cu păstârnacul, cartofii şi mazărea se va transforma într-o cină pe cinste. Pe deasupra, reţeta este una foarte uşoară.

Ai nevoie de:

  •  O lingură de ulei;
  • 1 kilogram de cartofi de copt, curăţaţi şi tăiaţi în felii subţiri;
  • O rădăcină potrivită de păstârnac, tăiată felii;
  • O cană şi jumătate de mazăre;
  • 4 fileuri de somon;
  • O lingură de busuioc (proaspăt sau uscat).

Preparare: Se amestecă cartofii cu păstârnacul, mazărea şi fileurile de somon într-un bol. Se condimentează cu sare, piper şi busuioc. Se pun într-o tavă tapetată cu hârtie pentru copt şi se ung cu ulei. Se lasă la cuptorul încălzit la 180 de grade Celsius timp de 40 de minute.

Şi peştele la conservă este sănătos

Conservele de somon, ton, sardine, hering sau alt tip de peşte reprezintă opţiuni la fel de bune ca peştele proaspăt. Conţin acizi Omega-3, vitamina D şi proteine în cantităţi sensibil egale.  Recomandarea specialiştilor este aceea de a alege pe cât posibil peştele conservat în apă, nu în ulei. Singurul dezavantaj al conservelor de peşte este acela al cantităţii mai mari de sodiu. Într-o conservă de ton sau somon există aproximativ 300 de miligrame de sodiu, a şaptea parte din raţia optimă pentru consumul zilnic.

Acestea sunt principalele motive pentru care consumul de peşte este recomandat pe timp de iarnă. Sperăm ca articolul să îţi fie de folos.

Sursa foto: pixabay.com/cattalin

 

Loading...